”TOM?” Marika kiljahti vähän liian lujaa.
”Hiljaa, saa*ana!” sihisin. Mä en halunnut mutsin kuulevan, koska se oli jo tottunut siihen ajatukseen että lapsen isä oli Eero.
”Ootteks te sit..?” Joose kysyi vierestäni. Hän ei päässyt edes lauseen loppuun muuttuessaan kirkkaan punaiseksi.
”Eihän niitä lapsia muuten synny. Dorka” sanoin nauraen ja tönäisin Joosea leikilläni olkapäähän. Mä olin oikeastaan aika onnellinen siitä, että lapsen faija oli Tom. Musta ei olisi ollut kertomaan lapselle, että sen faija olisi kuollut ja lapsi pääsisi katsomaan vain sen hautakiveä, eikä koskaan eläviä kasvoja. Hymyilin, ja olin kerrankin onnellinen.

Parin päivän päästä, saapui yllättävä kolmikko pihamaallemme. Olimme bänditovereiden kanssa ulkona terassilla juomassa omenamehua ja kertomassa hölmöjä juttuja, kun taksi kaartoi pihallemme. He kävelivät luoksemme ja tervehti iloisesti.
”Mitäs tänne? Elossa näköjään oot viel” Alicia sanoi naama virneessä.
”Alicia! Mitä te tääl teette?” kysyin innoissani nousten penkistä ylös.
”Tultiin kattoo sitä ipanaa, tietty!” Bill sanoi Alician takaa. Tom ei sanonut mitään, vilkuili vain minun suuntaani. Halasin heitä kaikkia, jopa Tomia, ja tarjosin heillekin mehua.
”Ei kiitti. Mä haluisin mielummi nähä sen” Alicia sanoi.
”Ottakaa nyt ees yks lasi.. Ja mulla on oikeestaan aika tärkeetä kerrottavaa.” sanoin. Mä olin päättänyt kertoa, koska asia vaikuttaisi kummankin Kaulitzin elämään. Kaksoset ja Alicia istui kummastuneena pöytään ja ottivat lasin mehua.
”Tiedätteks te kuka sen lapsen isä on..?” kysyin katse maassa.
”Eiks se oo se joka kuoli?” Alicia sanoi hiukan hämillään.
”Ei.” sanoin tomerasti ja nostin katseeni maasta.
”Sori vaan Tom, mut mä en voi sille mitään et se on sun. Se on sun, halusit sä tai et.” sanoin katse Tomissa. Bill ja Alicia aukoivat suutaan kuin kala kuivalla maalla, ja Tom valahti kalpeaksi.
”Tomin..??” Alicia kiljahti parin minuutin jälkeen.
”Niin, Tomin.” tokaisin hörppiessäni mehua.
”Mä luulin että sä osaisit pitää näppis erossa omista kavereistas..” Bill sanoi hiukan nuhtelevasti. Tom virnisti leveästi ja sanoi:
”No se oli sellanen.. vahinko, tavallaan”
”Vahinko? Vahinko?” Alicia sanoi hysteerisenä.
”Ei oo noin kauheeta.. Arvaa miltä musta tuntu kun tajusin sen” sanoin nauraen ja tönäisin Alicia kylkeen.
”No Bill, haluutko sä nähä veljentyttös?